Seo'da url yapısı çok etkili!


merhabalar,uzun bir süre sizlere yeni yazılar yazamadım,umarım bir soru olmamıştır.bildiğiniz üzere google ve diğer arama motorları url yapısına dikkat etmekte.url yapısının nasıl olması gerektiği gerçekten çok merak uyandıran bir durum denilebilir.

url yapısı birden fazla şekilde kullanılabilir.bunlardan bazılarını aşağıda örnek olarak vermek istiyorum.

http://benimsitem.com/2016/05/yaziadi.html - burada sitemizin adından sonra yayınlandığı tarihi,yy/aa olarak görebiliyoruz.bu yapı genelde blogger altyapısı kullanan sitelerde bulunmaktadır.tabi kendi isteğiyle bu yapıyı uygulayan internet sitesi sahipleride var.

http://benimsitem.com/p?jdjd.php - bu yapı seonun yüz karası denilebilir,dünya genelinde pek fazla kullanılan bir yapı değildir.amatörler tarafından daha çok tercih edilir.

http://benimsitem.com/yaziismi.html - direktman yazıyı gösteren bir yapıdır,çok kullanılır.bazen .html olmadan da kullanılabilir veya .html yerine istenilen bir kelime olabilir.örnek için bkz url yapısı .sosy şeklinde.kullanılabilir,ben bazı sitelerimde kullanıyorum bu zamana kadar sorunum olmadı.

son olarak wordpress cms sistemi kullanan arkadaşlar için kalıcı bağlantı yani,url yapısını belirlemeniz için gereken kodları vermek istiyorum.
year% - yazının hangi yılda yazıldığını gösterir
%monthnum% - yazının hangi ayda yazıldığını gösterir
%day% - yazının hangi günde yazıldığını gösterir
%postname% - yazı için panelden seçilen kısa url yapısını gösterir
%category% - yazı kategorisini gösterir
%author% - yazar adını gösterir


nasıl eklerim dersen,yönetim paneli --> ayarlar --> kalıcı bağlantılar yolunda ilerlemen sana yardımcı olacaktır.

örnek olarak: %postname%.seomel kodu ile url yapınız şu şekilde olur,seo-nedir.seomel tabi burada seomel yerine istediğiniz kısa metni koymak size kalıyor.çok fazla uzun bir kelime tercih etmenizi örnemem çünkü google uzun url yapılarınıda sevmiyor..


esen kalın,yorumlarınızı eksik etmeyin..

0 yorum:

Yorum Gönder